Sağlıklı Beslenme Yolculuğum...

3 yaşında 22 kilogram olan obezite yolunda istikrarla ilerleyen bir çocuk idim :) Mesleğimle ilk tanışmam küçücükken ve hasta olarak idi.Şimdi sağlıklı kilomdayım ve kilo verip bunu koruyabilen biri olarak danışanlarımı çok çok iyi anlıyorum...

Bu yolda,öngörüleriyle sağlıklı beslenmeyi taa o yaşlarda hayatıma koymama ve bu mesleği seçmeme vesile olan canım annem ve babama,neşe kaynağımız Cansuyumuza,Bursa'ya ve danışanlarıma 1 sene aradan sonra ,yeniden merhaba demem adına destegini hiç eksik etmeyen sevgili eşime sonsuz teşekkürler...İyi ki varsınız!

Sayfalar

12 Mart 2010 Cuma

Bir Danışan Gözüyle...İşte Eda'nın Sağlıklı Beslenme Yolculuğu...


Ruhan Hanım ile 21 yaşında 16 Eylül 2008 tarihinde tanıştım. Küçük yaşlardan beri kiloluydum, sağlıklı beslenme üzerine hiç bir şey bilmiyordum. Diyetisyene giderken de sağlıklı beslenme ile zayıflamak aklıma bile gelmemişti. Her insanın aklında beliren aç kalıp kilo vermek benimde aklımda vardı. Ben veremem, yapamam diye düşünüyordum. Kararlı bir şekilde Ruhan Hanım’ın yanına gittim, ikinci randevum sonunda verdiğim 1.10 kg ile bırakmaya niyetim yoktu, alışana kadar 1 ay zorlandım, fakat sonucuna varacaktım. Diyetisyenim daha işin başında diyet değil, sağlıklı beslenmeyi öğreneceğiz demişti. Yavaş yavaş ne demek istediğini anlamıştım. Besin değerlerini, tüketimin ne şekilde olacağını, ne şekilde beslenince sağlıklı olacağını işleye işleye zamanla oturttuk. Aslında ben kendimi Ruhan Hanım’ın öğrencisi olarak görüyordum. 22 kg ile başarılı bir öğrenci :)

Aç kalırım diye gittiğim diyetisyen, çok eğlenceli bir hal almıştı. Değişik tarifler, keyifli alternatifler, sağlıklı program, kaçamaklar, kilo almak ve kilo vermek her şey bütünleşmişti.
Ruhan Hanım Ankara’ya gidene kadar 5 ay birlikteydik. Bu süre zarfında sağlıklı beslenme adına o kadar çok şey öğrenmiştim ki; günlük hayatta olumlu etkileri çok fazlaydı. 5 aylık süre zarfında 13 kg vermiştim ve çevremdekiler bunu merak ediyordu.
Sorular: Nasıl verdin? Ne yedin? Aç kaldın mı? Neler yasaktı? Şeklindeydi.
Anlatmaya başlasam o kadar uzun ki, verdiğim cevaplar bu yüzden aynı oluyordu. Sağlıklı beslenerek, günlük tüketimdeki oranlama ile. Yasaklarım yok denecek kadar azdı. Her şeyden tat almam için doktorum tüketebileceğim miktarları veriyordu. Çünkü amacımız sağlıklı beslenmeyi öğrenmek ve günlük hayatta uygulamaktı. Zayıflama sürecinde her şeyi yasaklayıp, ideal kiloya ulaşıldıktan sonra serbest kaldığımızı düşünerek verilenleri tekrar geri almak sadece emek israfıydı. Kararsız olup bıraktıktan sonra kafa karıştırmaktansa, kararlı olup hayata değer şeyler öğrenmek çok güzel. Asla hızlı değil, her zaman yavaş ve sindirerek kilo vermek insan sağlığı açısından çok önemli, doğru bildiklerimizin bile bize zarar verebileceğini bu sayede öğreniyoruz. Bu programı bir okul gibi, doktorumuzu da bir öğretmen gibi düşünürsek aslında diyetisyenlerin hayatımıza olumlu etkisini göreceğimizden eminim. Bu kadar net konuşuyor olmamın sebebi gerçekten çok şey öğrenip, uygulayıp sonuca ulaşmış olmamdır.

Ve bugün ki düşüncem iyi ki diyetisyene gitmeye karar vermişim ve Ruhan Hanım ile tanışmışım. Bu süre gerçekten çok zevkliydi. Randevuda verdiği tarifleri eve gelince deniyordum, değişik tatlar hoşuma gidiyordu ve değişik şekillerde beslenmek, beslenmeyi monotonlaştırmamak bu süreci çekici kılıyordu. Şimdi ise yediklerime dikkat ediyorum, abur cubur yemeyi bile aza indirgedim. Öğlen yemeğimi, akşam yemeğimi dengelemeyi öğrendim, kaçamak yapsam dahi aaa bugün çok kaçırdım neyse bugün gitti gibi bir cümle söz konusu bile olmamalı, çünkü öğünlerin fazlalığı kesinlikle gün içerisinde telafi edilebilir, hem de aç kalmadan. Artık günde 3 ara ve 3 ana öğün yiyorum ve aksatmıyorum biliyorum ki aksatırsam bana zarar. Ruhan Hanım’dan sonra 1 yıl süre ile bende programıma ara verdim fakat sağlıklı beslenmeye devam ettim ve doktora gitmediğim bu sürede hiç kilo almadım hatta kontrolsüz olmama rağmen 7 kg verdim, bunu da öğrendiklerimle sağlıklı beslenerek başardım. İyi biliyordum ki sağlıklı beslenmek demek; yasaklar demek değildi. Her şeyden tattım, yediklerimden zevk alarak yedim. Bu sürede kalan 8kg fazlalığımı dondurmuştum, şuan Ruhan Hanım tekrar Bursa’da ve ben tekrar doktorumun yanındayım, hala öğreneceğim şeyler olduğunu biliyorum.

İnsanların bilinçaltındaki diyetisyen kavramını değiştirmeyi başarabilirsek, eminim ki sağlıklı beslenmeyi öğrenmiş oluruz.

EDA İYİYAZICI


Sağlıklı beslenmeyi hayatına geçirip,bunu yaşam tarzı olarak belirlediği için Eda'yı takdir ediyor,Diyetisyenini bu kadar çok desteklediği icin de teşekkürler ediyorum...
Dyt.Ruhan Süme Yiğit

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder